Valmismatkakampanja
VALMISMATKAN IMAGO 2010-LUVULLE MATKANJÄRJESTÄJIEN YHTEISKAMPANJALLA
Valmismatkan katoamista matkailutuotteena on joissain piireissä ennustettu jo kymmeniä vuosia. Matkailupalvelujen tarjonnan räjähdysmäisestä kasvusta ja Suomen rajojen ulkopuolelta tulevasta yhä enenevästä tarjonnasta huolimatta, valmismatka on kuitenkin pitänyt vuosien saatossa vahvasti pintansa. Valmismatka, pakettimatka, matkapaketti, seuramatka, aurinkoloma, rantaloma – rakkaalla lapsella on monta nimeä. Nimet tuovat kuitenkin monelle mieleen edelleen kaikuja vuosikymmenten takaisista keihäsmatkoista possujuhlineen ja lippalakkipäisine, oppaan kannoilla kulkevine suomalaisryhmineen.
Joukko keskeisiä suomalaisia matkanjärjestäjiä haluaa ravistella luutuneita mielikuvia ja käynnistää nyt kampanjan, jolla päivitetään monen matkaajan mielessä vanhanaikaiseksi koettu valmismatkan imago 2010-luvun tilannetta vastaavaksi. Valmismatkaa modernina, monipuolisena, joustavana, henkilökohtaisena ja silti edelleen luotettavana ja turvallisena vaihtoehtona esitellään kampanjassa seitsemän eri teeman kautta.
Kampanjan seitsemän teemaa ovat:
- Valinnanvapaus
- Henkilökohtainen palvelu
- Valmismatkan tuoma turva
- Helppous ja edullisuus
- Uuden valmismatkalainsäädännön tuoma kuluttajansuoja
- Valmismatkan elämykset ja laadukkuus
- Teemamatkat.
Tutustu kampanjaan teemakohtaisesti klikkaamalla teeman nimeä!
Kampanjassa mukana olevat matkanjärjestäjät tuovat artikkeleita esiin sosiaalisen median kanavien, nettisivujen, esitteiden ja henkilökohtaisten asiakaskohtaamisten kautta.
Suomen matkatoimistoalan liiton johdolla toteutetun kampanjan tarjoavat Apollomatkat, Aurinkomatkat Oy, Detur Finland Oy, Finnmatkat Oy, Helin Matkatoimisto Oy, CWT Finland Oy / Kaleva Travel, Kouvolan Matkatoimisto Oy, Lomalinja Oy Holiday Tours Ltd, Matkapojat Oy, MrTravel, OK-Matkat, Oy Kon-Tiki Tours Ltd. / Matkaseniorit, Olympia Kaukomatkatoimisto, Pamplemousse Oy, Primera Holidays Oy/ Matkavekka & Lomamatkat, Rantapallo Oy, STS Alppimatkat ja Tjäreborg Oy.
Kampanjan suunnittelusta ja artikkelien toteutuksesta vastaa Vapa Media Oy.
Kampanjassa käytettyä kuva-ja tekstimateriaalia voi tiedustella jenni.kemppainen@smal.fi tai 09 4133 3530
Lisätietoja:
Heli Mäki-Fränti, toimitusjohtaja, Suomen matkatoimistoalan liitto ry - SMAL, p. 040 575 1303