Etusivu > SMAL > Valmismatkan imago 2010-luvulle matkanjärjestäjien yhteiskampanjalla
Menneet uutiset
14.1.2016 9.00

Valmismatkan imago 2010-luvulle matkanjärjestäjien yhteiskampanjalla

Smal_kuvitus-03.png

Valmismatkan katoamista matkailutuotteena on joissain piireissä ennustettu jo kymmeniä vuosia

Valmismatkan katoamista matkailutuotteena on joissain piireissä ennustettu jo kymmeniä vuosia. Matkailupalvelujen tarjonnan räjähdysmäisestä kasvusta ja Suomen rajojen ulkopuolelta tulevasta yhä enenevästä tarjonnasta huolimatta, valmismatka on kuitenkin pitänyt vuosien saatossa vahvasti pintansa. Valmismatka, pakettimatka, matkapaketti, seuramatka, aurinkoloma, rantaloma – rakkaalla lapsella on monta nimeä. Nimet tuovat kuitenkin monelle mieleen edelleen kaikuja vuosikymmenten takaisista keihäsmatkoista possujuhlineen ja lippalakkipäisine, oppaan kannoilla kulkevine suomalaisryhmineen.

Joukko keskeisiä suomalaisia matkanjärjestäjiä haluaa ravistella luutuneita mielikuvia ja käynnistää nyt kampanjan, jolla päivitetään monen matkaajan mielessä vanhanaikaiseksi koettu valmismatkan imago 2010-luvun tilannetta vastaavaksi. Valmismatkaa modernina, monipuolisena, joustavana, henkilökohtaisena ja silti edelleen luotettavana ja turvallisena vaihtoehtona esitellään kampanjassa seitsemän eri teeman kautta. Teemoja, joita esitellään artikkeleiden ja tietoiskujen kautta ovat valinnanvapaus, henkilökohtainen palvelu, valmismatkan tuoma turva, helppous ja edullisuus, uuden valmismatkalainsäädännön tuoma kuluttajansuoja, valmismatkan elämykset ja laadukkuus sekä teemamatkat. Kampanjassa mukana olevat matkanjärjestäjät tuovat artikkeleita esiin sosiaalisen median kanavien, nettisivujen, esitteiden ja henkilökohtaisten asiakaskohtaamisten kautta.

Lue lisää ja tutustu teemakohtaisiin artikkeleihin täältä

Suomen matkatoimistoalan liiton johdolla toteutetun kampanjan tarjoavat Apollomatkat, Aurinkomatkat Oy, Detur Finland Oy, Finnmatkat Oy, Helin Matkatoimisto Oy, CWT Finland Oy / Kaleva Travel, Kouvolan Matkatoimisto Oy, Lomalinja Oy Holiday Tours Ltd, Matkapojat Oy, MrTravel, OK-Matkat, Oy Kon-Tiki Tours Ltd. / Matkaseniorit, Olympia Kaukomatkatoimisto, Pamplemousse Oy, Primera Holidays Oy/ Matkavekka & Lomamatkat, Rantapallo Oy, STS Alppimatkat ja Tjäreborg Oy.

Kampanjan suunnittelusta ja artikkelien toteutuksesta vastaa Vapa Media Oy.

Lisätietoja: Eva Torra, SMALin matkanjärjestäjäryhmän puheenjohtaja, p. 040 593 3806

Heli Mäki-Fränti, toimitusjohtaja, Suomen matkatoimistoalan liitto ry - SMAL, p. 040 575 1303

Tiedostot